zondag 19 april 2015

Gekregen feedback van peers

Ter voorbereiding op de Challenge Day heb ik peerfeedback ontvangen van Geert en Susan. 

Peerfeedback van Geert

Feedback van­­­­­­­­­­­­ Geert Duijs aan­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Nicole Scheepens

P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Probeer voor jezelf ook een beeld te krijgen van het VO, dat zal je tot een nog betere innovatieve docent maken
Je geeft zelf al aan op je Blog wat en waar je dit LA aan gewerkt hebt. Een indrukwekkende lijst.
Je hebt het innovatieve schoolbezoek goed geregeld

Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
Om het voor de lezer aantrekkelijker te maken zou je het iets compacter mogen beschrijven, waardoor er een grotere focus ontstaat.

Voor Q2 wil ik je meegeven dat een overzicht van het geheel wel een aanwinst zou zijn geweest.



Je Blog bericht van 12 april is mooi en duidelijk beschreven.
Quest 3 vind ik concreet, bondig en inhoudelijk goed beschreven. Daarbij heb je voor een mooie vormgeving gezorgd.
Quest 2, start je met een zelfreflectie waardoor je de lezer aanmoedigt het goed te lezen. (je hebt er veel tijd aan besteed. Als tweede + punt zie ik dat jou scenario is gekozen voor het team.
Voor Quest 1 heb je een onderwerp gekozen wat altijd een issue zal zijn en blijven in het onderwijs.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.

Je hebt een goed bij gehouden Blog, wat iets meer 2030 had mogen zijn.

Ondanks je korte ervaring in het onderwijs en daarbij ook nog alleen binnen het PO, vind ik dat je een goed beeld hebt van onderwijs en een mogelijke toekomst daarvan

Algemeen:
Je hebt een mooi bijgehouden Blog, waar je tevreden op terug kan kijken.
Nog één week en dan neem je deel aan de Challenge Day samen met je team. Dan nog
‘even’ je feedback verwerken en dan hopen dat de Gamemasters het ook allemaal oké vinden.

Vraag / vragen t.b.v. de dialoog
Is jouw deelname aan het innovatieve traject op je eigen school van invloed geweest op het gekozen scenario?


Reactie op feedback door mij:
Namens deze weg wil ik Geert nogmaals bedanken voor zijn feedback. De feedback die hij geeft, is zeer herkenbaar voor mij. Het compact schrijven is een aandachtspunt voor mij, dat geeft Geert ook aan. Ook de feedback betreft mijn blog, om deze meer 2030 te maken, kan ik me in vinden. Ik ben niet erg ervaren in het bloggen, waardoor ik aan de vormgeving niet veel tijd heb besteed. Mijn aandacht is voornamelijk naar het inhoudelijke gegaan. Daarom vind ik de feedback van Geert hierop zeker terecht. Ook vind ik het leuk dat Geert mij aanraadt om buiten de muren van het basisonderwijs te kijken, mooie aanvulling. 

Wat betreft de vraag die Geert stelde: Is jouw deelname aan het innovatieve traject op je eigen school van invloed geweest op het gekozen scenario?, daar kan ik het antwoord 'Ja' op geven. Met name het stimuleren van zelfregulatie komt in de innovatiegroep terug en daarom is het zelfregulerend leren terug te vinden in het gekozen scenario door onze groep. Daarnaast is het ook andersom: het geschetste scenario heeft ook invloed op de denkwijze en de ideeën voor het vormen van een nieuwe school. Deze ideeën deel ik met de innovatiegroep. 

Feedback van Susan:

Feedback van­­­­­­­­­­­­ Susan aan­­ Nicole­­­­­­­­­­­­­­­­­ S.

Ik heb met plezier je blog gelezen. Als MBO docent is primair onderwijs een redelijk onbekend  doch interessante vorm van onderwijs. Interessant om deel te nemen aan de innovatiegroep!

P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Je schrijft dat je ideeën op hebt gedaan voor de projectgroep door gesprekken met externen.

Welke externen en ideeën waren dit en vertaald dit zich terug in de scenarios
Je neemt actief deel aan de innovatiegroep van B.S de Wieken. Je deelt uitwerkingen met de directie.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
In 2030 staat
in het basisonderwijs
de keuzevrijheid van de leerling centraal, waarbij 
zelfregulatie een belangrijk onderdeel voor het leren is. In hoeverre is dit haalbaar voor basisschoolleerlingen?
Gepersonaliseerd leren door meer inzet van ict is passend bij 2030.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
Uit je blog lijkt toch een bepaalde “veiligheid” binnen de scenario’s en je toekomstscenario binnen je eigen organisatie.
Door iets meer buiten kaders te denken komt 2030 mogelijk iets meer tot zijn recht.
De talentontwikkeling van de leerling blijft ook in het scenario van 2030   overeind.

Vraag / vragen t.b.v. de dialoog:
Je hebt de uitwerking van LA 4 gedeeld met de directie, je schrijft dat je de uitwerkingen ook met de projectgroep zou kunnen delen. Heb je dit gedaan en wat heeft dit opgeleverd?

Ben benieuwd hoe je denkt dat het doorstromen naar het voortgezet onderwijs er in 2030 uit ziet?

Tot morgen. Groetjes Susan

Reactie op feedback door mij:
Namens deze weg wil ik ook Susan nogmaals bedanken voor haar feedback. Ik kan me vinden in de feedback van Susan. Goede tip om inderdaad externen te concretiseren. De externen zijn de leerkrachten van basisschool de Kwartiermaker, de school waar wij op bezoek waren. Ik ben voornamelijk met Monique Leurs in dialoog gegaan, samen met andere MLI-studenten en leerlingen van die basisschool. De veiligheid in mijn blog, dat Susan als feedback geeft, is herkenbaar. Ik zou meer 'buiten de lijntjes mogen kleuren'. 

Wat betreft de vraag van Susan in hoeverre zelfregulatie haalbaar is voor basisschoolleerlingen, kan ik volmondig 'ja' op antwoorden. Ik heb me verdiept in de ontwikkeling van zelfregulatie bij basisschoolleerlingen in mijn paper van la1. Uit onderzoek komt naar voren dat kinderen al vanaf jonge leeftijd zelfregulerend kunnen leren, al zelfs voordat zij op de basisschool komen. Dit wordt natuurlijk wel uitgebreid naar mate zij ouder worden. 

Het antwoord op de vraag: Je hebt de uitwerking van LA 4 gedeeld met de directie, je schrijft dat je de uitwerkingen ook met de projectgroep zou kunnen delen. Heb je dit gedaan en wat heeft dit opgeleverd? is dat ik dit nog niet gedaan heb. Dit zou ik in de komende maanden kunnen doen, wanneer wij als innovatiegroep bij elkaar zijn. Wel heb ik hen uitgenodigd voor de Challenge day. 

Over de doorstroming naar het voortgezet onderwijs in 2030, denk ik dat de sectoren in elkaar verweven zijn. Net als het beeld dat wij schetsen: scholen worden flexibele leercentra waar leerlingen van verschillende leeftijden bij elkaar onderwijs volgen. Ook las ik pas een artikel over 'groep 9' voor hoogbegaafde leerlingen, dit zou ook een optie zijn voor een betere doorstroming. Mooie en leuke ontwikkelingen om met elkaar over in dialoog te gaan. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten